12 Baten
Bijdrage van Stichting Beheer SNS REAAL
Stichting Beheer SNS REAAL heeft zich contractueel verbonden de totale bestedingen van Fonds 21 in 2014 te vergoeden.
Verkoop inventaris Maliebaan
Vanwege de verhuizing van het Fonds naar een kleiner kantoor, is een deel van de inventaris verkocht. Deze is als een incidentele opbrengst geboekt.
13 Besteding aan de doelstelling
2014 realisatie |
2014 begroting |
2013 realisatie |
|
Toegezegde donaties | 10.270.593 | 10.000.000 | 12.901.318 |
Vrijval reeds toegezegde donaties wegens annulering of lagere afrekening |
−376.709 | −500.000 | −498.256 |
9.893.884 | 9.500.000 | 12.403.062 | |
Aantal toezeggingen | 344 | - | 493 |
14 Uitvoeringskosten eigen organisatie
Personeelskosten | 2014 realisatie |
2014 begroting |
2013 realisatie |
Bruto salarissen | 748.084 | 785.000 | 677.424 |
Sociale lasten | 90.939 | 98.000 | 88.740 |
Pensioenlasten | 89.558 | 102.000 | 102.029 |
Overige personeelskosten | 115.440 | 165.000 | 234.461 |
1.044.021 | 1.150.000 | 1.102.654 | |
Gemiddeld aantal FTE | 9,2 | 11,3 | 11,6 |
In 2014 heeft Fonds 21 vanwege een reorganisatie afscheid moeten nemen van een aantal medewerkers. De reorganisatiekosten zijn verwerkt in het resultaat van 2014. Vanaf 2015 zullen de personeelskosten dalen. De verwachte omvang van het medewerkersbestand voor 2015 is 7,5 FTE. Er zijn geen medewerkers werkzaam in het buitenland.
Beloningsbeleid
Het beloningsbeleid van de medewerkers van Fonds 21 is vastgelegd in en gebaseerd op de Arbeidsvoorwaardenregeling. De beloning van de directeur wordt vastgesteld door het bestuur en valt buiten de Arbeidsvoorwaardenregeling. Zie navolgend onder Overige kosten voor het beleid ten aanzien van de beloningen van leden van het bestuur en de commissies.
Huisvestingskosten
Door de verhuizing eind september naar het bedrijfsverzamelgebouw Creative Valley in Utrecht zijn de huisvestigingskosten lager dan in 2013. Dit betreft een structurele besparing en zal een nog gunstiger effect hebben op het resultaat van 2015.
Kantoorkosten en algemene kosten
Met name de kosten van het jaarverslag zijn lager uitgevallen dan begroot. Tevens hebben kostenbesparingen op diverse posten geleid tot lagere kosten dan in 2013 en ten opzichte van de begroting.
Accountants- en advieskosten
De kosten van de architect voor het ontwerpen van de nieuwe inrichting van het kantoor in Creative Valley zijn geboekt onder de advieskosten. Ten tijde van het opstellen van de begroting was nog niet besloten dat Fonds 21 zou gaan verhuizen.
Kosten bestuur en commissies
De structuur van belonen van leden van het bestuur is gewijzigd in 2012. Bestuurders ontvangen een vergoeding op basis van de geschatte tijdsbesteding met inachtneming van het bepaalde in het Besluit 6 april 2010 inzake ANBI, het Besluit Vergoedingen Adviescolleges en Commissie en het Bezoldigingsbesluit Burgerlijke Rijksambtenaren 1984. Bestuurders die tevens bezoldigd worden als bestuurder van Stichting Beheer SNS REAAL of SNS REAAL NV ontvangen geen vergoeding van Fonds 21.
Commissieleden ontvangen met ingang van december 2012 een vergoeding op basis van de geschatte tijdsbesteding per vergadering waar zij aanwezig zijn met inachtneming van het bepaalde in het Besluit 6 april 2010 inzake ANBI, het Besluit Vergoedingen Adviescolleges en Commissie en het Bezoldigingsbesluit Burgerlijke Rijksambtenaren 1984.
Communicatiekosten en PR
Vanwege de nieuwe naam en huisstijl van het fonds, zijn de communicatiekosten hoger dan begroot.
VASTSTELLING
De jaarrekening is opgesteld door de directie en is vastgesteld door het bestuur op 10 maart 2015.