Kunst & Cultuur

Kunst en cultuur zijn een bron van inspiratie, maken het leven rijker, en zorgen voor verbinding. Je beleeft het niet alleen op individueel niveau maar ook samen met anderen. Dat maakt het waard kunst en cultuur te ondersteunen. Binnen dit veel omvattende werkterrein steunt Fonds 21 initiatieven om een groter of juist een ander, nieuw publiek te bereiken. Het fonds richt zich daarbij uitsluitend op professionele instellingen in de kunst- en cultuursector.  We hebben ook aandacht voor bijzondere projecten en experimenten voor een kleiner publiek en staan open voor educatieprojecten. We ondersteunen een breed scala aan (interdisciplinaire) projecten op het gebied van muziek, theater, dans, e-culture, design, mode, beeldende kunst, architectuur, literatuur, fotografie, nieuwe media en andere disciplines.  Ook festivals, publicaties, mediaproducties en educatieprojecten kunnen in aanmerking komen voor ondersteuning.

Verdeling toekenningen Kunst & Cultuur

Literaire Kunsten € 184.000
Podiumkunsten € 3.326.800
Technologie en Kunst € 1.586.225
Beeldende kunsten € 1.608.500
Educatie € 1.167.400
Overig € 55.000
Programmaregeling € 30.000

Ga direct naar het overzicht van de toekenningen Kunst & Cultuur in 2014.

Vorige pagina Volgende pagina